Kirje jäsenistölle

Arvoisa vastaanottaja!

Elämme epätietoisia aikoja koronaviruksen aiheuttaman epidemian vuoksi. Mutta emme voi antaa periksi, emmekä ole koskaan antaneetkaan. Puolue peruutti Rovaniemen Lappi Areenalle suunnitellun puolueneuvoston kokouksen, joka oli määrä pitää 6.6.-7.6.2020. Kokous päätettiin puoluehallituksen etäkokouksessa 20.3.2020 siirtää pidettäväksi 26.9.-27.9.2020 samassa paikassa. Samassa kokouksessa päätettiin siirtää myös puoluevaltuuston kokous myöhemmin pidettäväksi.

Puolueen ohjeen mukaan olemme joutuneet peruuttamaan kaikki toritapahtumat sekä paikallisyhdistyksen kevätkokous siirretään syyskokouksen yhteydessä pidettäväksi. Yhdistyksen hallitus kokoontuu etänä päättämään muun muassa uudet yhdistyksen jäsenet sekä kuntavaaliehdokkaat. Puolueeseen on liittynyt yhdistyksen alueella lähes sata prosenttia lisää jäseniä sitten kesän 2017 tapahtumien ja hajaannuksen jälkeen. Se kuvastaa sitä, että puolueeseen luotetaan ja kannatuksemme Lapin maakunnassa on noussut ennätykselliseen lukemaan, yli 28% ja keskustan kannatuksen ollessa 24%:n luokkaa.

Kuntavaaliehdokkaaksi on ilmoittautunut lähes sama määrä nyt, kuin 2017 pidettyyn kuntavaaliin. Meillä oli ehdokkaita 2017 yhteensä 27 ja edellisessä 2012 järjestetyssä kuntavaalissa 34 ehdokasta. Kuntavaalissa 2012 saimme kaikkiaan 9 valtuutettua, kun viime vaalissa vain 4. Mutta se ei riitä, jos haluamme saavuttaa hyvän aseman kuntavaalissa.

Siksi toivonkin, että jos olet kiinnostunut kunnallisesta vaikuttamisesta, ilmoittaudu mukaan ehdokkaaksi tai jos sinulla on ystävä tai kaveripiirissä sellainen henkilö, joka olisi halukas tulemaan mukaan, niin ”ilmianna” hänet minulle tai meidän yhdistyksemme aktiivijäsenille. Ennen kaikkea tarvitsemme naisehdokkaita erilaisiin luottamuspaikkoihin.

Aktiivijäsenemme löydät tästä osoitteesta https://rovaniemi.perussuomalaiset.fi/hallitus/

Terveisin

Rovaniemen Perussuomalaiset ry