PUOLUENEUVOSTON KOKOUS

Arvoisat Rovaniemen Perussuomalaiset

Puoluehallitus piti etäkokouksen 15.5.2020 ja yhtenä esityslistan käsiteltävänä asiana oli puolueneuvoston kokous Rovaniemellä 26.9.-27.9.2020. Pidimme paikallisyhdistyksen kokouksen 13.5.2020, jossa jo varoitin hallituksen jäseniä, että mitä todennäköisemmin neuvoston kokous tullaan perumaan perjantain kokouksessa. Syynä ovat kokoontumisrajoitukset, jotka ovat tällä hetkellä 10 henkilöä ja 1.6.2020 lähtien 50 henkilöä maksimissaan. Rajoitusten enimmäismäärä nousee 31.7.2020 jälkeen 500 henkilöön. Puoluehallitus ei voinut ottaa sitä riskiä, että rajoitukset voivat kestää pitkälle syksyä, joten neuvoston kokouksen osallistujamäärä olisi saanut olla maksimissaan 500 henkilöä. Puolueneuvoston osallistujatyömääränä on pidetty 700 henkilöä minimissään. On ollut sellaisia uhkaskenaarioita, että epidemia voi pahimmassa tapauksessa uusiutua syksyllä. Puolueneuvoston kokouksen peruuntuminen aiheuttaa jonkin verran kustannuksia, kuten varausmaksut ja muut kokoustekniikkaan liittyviä maksuja. Mutta kokoukseen varattu budjetti on huomattava ja kokouksessa edellytimme puoluetoimistoa suunnittelemaan kuntavaalituen lisäämistä piireille.

Puolehallituksen jäsen

Kirjoitettu 16.5.2020